Tuesday, October 30, 2012

Farewell Tarasov



Finally, 1 whole month of one hour travelling to hospital no.4 for therapy cycle ended today.


Seriously gonna miss :~

  • sesat2 for the first few days
  • 'self-therapy' sambil tgk luar tingkap tramvai for about 40 mins
  • Jumpa patients sampai patients jemu. "awak lagi!" :p
  • Belajar dgn Prof Tarasov yang layan kami mcm anak2. (?)
  • Jalan2 pergi pasar dan diamant dgn groupmates.
  • Autopsies!
  • our bliss saturdays (cuti!)

jyeah, autopsies. Pada mulanya pelik, kenapa di Malaysia nak bedah mayat perlu pakai mcm2, sampai sikit lagi nak nampak mcm astronaut.

Tapi kat sini, tak kisah pun, masuk je pakai labcoat dan tanpa mask. 

Atas inisiatif sendiri, kami minta jugak cikgu, nak pakai mask sbb ehemm ade bau.

Suatu hari, dalam bilik autopsy tersebut, ada seekor lalat yang aktif, hinggap di badan mayat-mayat tersebut, usus-usus, jantung, paru-paru dan pelbagai lagi organ dalaman. Malangnya, mungkin lalat tersebut pening, dan tup! hinggap dan mati atas tudung favourite saya. =.=''''  how dare youu.




Our saturday morning stroll !







"Allah lah yang menciptakan kamu dari keadaan lemah, kemudian Dia menjadikan kamu setelah lemah itu menjadi kuat, kemudian dia menjadikan kamu setelah kuat itu lemah kembali dan beruban.."

(30:54)

lemah kemudian kuat kemudian lemah kembali (tua)

Muda sebelum tua.

Semasa muda, semasa kuat inilah, masanya untuk kita buat sesuatu yang hebat untuk agama Allah, nescaya akan Allah kukuhkan lagi kedudukan kita. Ya, semangat pemuda itu benar2 luar biasa.

siapa pemuda? KITA :)





ps. Hello TOPAN ! :D

pps. Jangan kita jadi orang yang bukan sahaja tidak menolong agama Allah malah mengutuk, memerli mereka yang terus komited di jalan ini.

ppps. LONDON !



Assalamualaikum :)


4 comments:

Schajar McFlurry said...

salam aynn..
lpas ni pun hajar Opeha = Topan!
huhu...
scary...

btw, seems like someone going to london :)

ahmadhiSyam said...

kesian, lalat yg jd mangsa...haha

aynn nabila ruslan said...

hajarr..lepas topan, surgery, lagi scary. huhu T_T Heeeee, counting days to january ^_^ hajar g mane cuti winter?

aynn nabila ruslan said...

ahmadhisyam..yg mangsa adalah tudung, bukan lalat..lol :D