Sunday, April 24, 2011

Pampered princess


Princess = me ! *ecehhh*


Cool and tiring weekend with thi liana ^_^

Sauna was great. and pilates wassssss like...hmm, i was about to sleep inside there ! T_T

okay enough said. Meh nak share sikit what we got from GABUS this week.

"Kamu umat Islam adalah UMAT YANG TERBAIK yang dilahirkan untuk manusia, kerana kamu menyuruh berbuat yang makruf, dan mencegah dari yang mungkar dan beriman kepada Allah. Sekiranya ahli kitab beriman,tentulah itu lebih baik bagi mereka. Diantara mereka ada yang beriman, namun kebanyakan mereka adalah orang-orang yang fasiq."

(Ali Imran : 64)

1. nak jadi UMAT YANG TERBAIK kita kena fulfill 3 perkara :

satu. menyuruh berbuat yang makruf

dua. mencegah dari yang mungkar

tiga. beriman kepada Allah


2. Kalau taknak jugak ?

"..nescaya Allah akan menghukum kamu dengan azab yang pedih dan menggantikan kamu dengan kaum yang lain dan kamu tidak akan merugikanNya sedikit pun. Dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu."
(At-Taubah : 39)

3. Orang-orang yang fasiq tu macam mana?

" Dan janganlah kamu seperti orang-orang yang lupa kepada Allah, sehingga Allah menjadikan mereka lupa akan diri sendiri. Mereka itulah orang-orang yang fasiq."
(Al-Hasyr : 19)

Persoalannya, umat terbaikkah kita? fasiq kah kita? adakah kita lupa kepada Allah sehingga Allah jadikan kita lupa pada diri sendiri?


macam kacang lupakan kulit?

PS. boleh je kan Allah nak gantikan kita dengan orang yang betul2 dapat membawa dan menyampaikan Islam di bumi Volgograd nie?

PSS. kalau kita tgk keadaan orang2 melayu di Malaysia (kat Malaysia, kalau melayu mesti Islam) sekarang nie, boleh je kan Allah gantikan orang -orang melayu nie, dengan kaum yang lebih baik dan lebih bersungguh-sungguh nak ajarkan Islam. orang cina mungkin? 

PSSS. apa nak buat dgn rindu di hati? :(

Assalamu'alaikum.


4 comments:

Maher said...

nak tumpang tanya kak ayu dalam tulisan awak petik bintang tu adakah nama penuh dia Rohayu Abdullah?

aynn nabila ruslan said...

tak tak, akak nie belaja kat mesir. ayu amiza.
nie blog akak tu http://ayuamiza.blogspot.com/

bacalah, very inspiring! iA

Maher said...

wo, mmg dahsyat penulisannya. mmg ternganga masa mula2 baca part melayu klasik. saya tgk filem merong tuh pun tak sepeka dia. paling lawak adalah part :


-Negara Garuda lambangnya bulan mengambang sementara Langkasuka memartabatkan keris sebagai simbol mereka :D

terima kasih sbb recommend blog tersebut.

aynn nabila ruslan said...

setuju. kita kadang2 selalu terlepas pandang benda2 kecil yg mesejnya sebenar lg besar.

sama-sama!