Tuesday, November 23, 2010

Mimpi yang Sempurna :)

Assalamua'alaikum.

Alhamdulillah, saya dikurniakan dgn mimpi yang paling indah malam td.
mimpi yang cukup utk melepaskan rindu berjumpa dgn someone yang kita xkan jumpa lagi di dunia. Di syurga mungkin? insyaAllah !

Eh, sebelum itu, jom sedekahkan Al-fatihah utk arwah abah, atuk and opah saya. pls?

...

amin. spasiba!

Nak share a hadith boleh ?

"Tidak masuk syurga org yg didalam hatinya ada sebesar zarah perasaan sombong." Kemudian seseorg berkata, '(Ya Rasulullah) Sesungguhnya sseorg itu suka pakaiannya cantik dan kasutnya cantik.' Rasulullah SAW bersabda, " Sesungguhnya Allah itu indah dan sukakan keindahan. Sombong itu ialah menolak kebenaran dan memandang rendah kepada manusia." (HR Muslim)

Jadi ape ibrahnye?

Satu. Allah sgt membenci org yg sombong. sape la kita nak sombong kan?

Dua. Tidak memandang rendah kepada org lain. Kalau awk nak tau, dulu2, a teacher of Thomas Edison told him that he was too stupid to learn anything. Look at what he invented after that !

Tiga. Allah menyukai keindahan. jadi x salah nak pakai cantik2 asalkan tidak bertentangan dgn Islam.


tapi..ibrah yg ketiga 2 bahaye sikit for women, teringt saye cerita yg Rasulullah SAW pernah ceritakan kpd Saidina Ali selepas baginda di isra'kan.

Rasulullah melihat perempuan yang memakan badannya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. Serta baginda melihat perempuan yang bermuka hitam, memakan tali perutnya sendiri.

Perempuan yang memakan badannya sendiri adalah kerana ia berhias utk lelaki yg bukan muhrimnya dan suka mengumpat org lain

Scarrryy

ps. pesanan ini lebih-lebih lagi utk org yg menulis nie :(  so let's improve ourselves.

2 comments:

musafir said...

insyaAllah, semoga Allah mempermudahkan urusanmu. insyaAllah ^__^

aynn nabila ruslan said...

amin ! jzkk.