Wednesday, December 29, 2010

Sederhanakah ??



" Wahai org2 yang beriman! Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? Itu sangatlah dibenci di sisi Allah jika kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan."

As-Saff : 2-3

Sederhanakah diri yang menulis ini?

rendahkah hatinya?

menyusun kata-kata memang mudah..menzahirkan dengan perbuatan itu yang sukar. sungguh!


ps. islam itu agama mudah. jangan kita sempit-sempitkan islam dan jgn pula kita mudah-mudahkannya.

pss. sederhana itu subjektif. al quran dan sunnah panduannya. suka berhibur? boleh. suka berhias? boleh.
(http://comendsee.blogspot.com/2010/12/beautiful-or-beauty-fool.html). suka berkawan? boleh. kalau kita tidak sesederhana, sebaik, sesopan kawan-kawan kita yang lain, adakah kita tidak bersederhana? kalau baju kita x sama, kasut kita x sama, perangai kita x sama, adakah kita boleh judge orang dgn mengatakan dia tidak bersederhana dan kita bersederhana?

psss. muhasabah diri. bikin apa yang dikata aynn!

pssss. "FAKE IT TILL YOU MAKE IT" - quoted from kak aida :)

psssss. Allah jua lah yang maha mengetahui segala isi hati. jangan sampai kita yang mengadili manusia, ikhlas atau tidak ikhlas seseorang itu. jangan sampai kita melemahkan semangat org lain yang pada asalnya ingin berubah walaupun kita tak tahu niat sebenar dia. tapi apa salahnya kita bersangka baik kan? sesungguhnya pandangan Allah itu lebih utama.

pssssss. i feel really blessed cos i have friends that can remind and correct me if i said something wrong or done something bad. jazakumullah! terima kasih kerana mengingatkan. *u can be jealous of me cos i have awesome friends* :D

pssssss. merindui mereka teramat-amat !




semoga Allah sentiasa memelihara bidadari dan hero saya :)

No comments: